Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Gradski menadžer

Luka Đukanović

Obrazovanje

Luka Đukanović je diplomirao na Ekonomskom fakultetu Univerziteta Crne Gore 2009. godine, a 2019. godine stekao je zvanje magistra ekonomskih nauka. Njegova teza, fokusirana na relevantnost interne revizije u prevenciji i detekciji prevara, odražava njegovu posvećenost unapređenju transparentnosti i odgovornosti u poslovanju. Tokom studija, bio je aktivan član studentske zajednice, što mu je omogućilo rani razvoj liderskih sposobnosti.

Karijera

Profesionalnu karijeru započeo je u Ministarstvu poljoprivrede i ruralnog razvoja, gdje je od 2011. do 2015. godine bio ključna figura u uspostavljanju sistema interne kontrole za dodjelu sredstava bespovratne pomoći poljoprivrednicima. Sarađivao je sa predstavnicima Evropske Unije i Svjetske banke na projektima MIDAS i IPARD, što mu je omogućilo sticanje dragocjenog iskustva u međunarodnim praksama i projektima.

Godine 2015. stekao je prestižni sertifikat Certified Internal Auditor od Instituta internih revizora sa Floride (IIA Global), što je dodatno potvrdilo njegovu stručnost u oblasti interne revizije. Nakon toga, preuzeo je funkciju ovlašćenog revizora i rukovodioca odjeljenja za reviziju u Revizorskom tijelu Crne Gore, gde je do 2021. godine rukovodio i koordinirao odjeljenjem u skladu sa godišnjim planovima rada i revizijama EU – IPA/IPARD sredstava. Njegov doprinos unapređenju interne kontrole i zaštiti sredstava EU bio je ključan za jačanje finansijske discipline i transparentnosti.

Tokom mandata u 42. i 43. Vladi Crne Gore, bio je na čelu Direktorata za projekte inovacije i zdravstveni turizam, gdje je inicirao i vodio brojne projekte usmjerene na unapređenje zdravstvene infrastrukture. Među najznačajnijim projektima koje je vodio su izgradnja Klinike za mentalno zdravlje i Klinike za infektivne bolesti i dermatoverologiju.

Vizija za Podgoricu

Dalji napredak i modernizacija Podgorice, čineći je primjerom uspješnog upravljanja i strateškog razvoja u regionu. Posvećen je unapređenju kvaliteta života građana kroz transparentno upravljanje i inovativne projekte. Stručnost u ekonomskim naukama i bogato iskustvo u javnom sektoru garantuju uspešan razvoj Glavnog grada.

U Službi gradonačelnika gradski menadžer je zadužen za:
  1. predlaganje i učešće u pripremi i realizaciji planova i programa razvoja Glavnog grada kojima se podstiče ekonomski razvoj, preduzetnička inicijativa i javno-privatno partnerstvo, te obezbjeđuju zaštita životne sredine i održivi razvoj;
  2. pripremu i upravljanje projektima koji se finansiraju iz međunarodnih fondova i drugih izvora i za praćenje njihove realizacije;
  3. izradu informacija i izvještaja o realizaciji gradskih projekata;
  4. uspostavljanje i vođenje baze podataka o planovima, programima, projektim, te za dostavu podataka o projektima i njihovoj realizaciji ministarstvu nadležnom za poslove ekonomije u skladu s posebnim zakonom;
  5. iniciranje izmjena i dopuna propisa koji otežavaju poslovnu inicijativu;
  6. druge poslove koje menadžeru povjeri gradonačelnik.